Concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcții publice de execuție vacante

Nr. 9332 din 23.05.2019

 

ANUNŢ

 

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Cluj organizează concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcții publice de execuție vacante :

  • Consilier, grad profesional superior în cadrul Biroului Identificare și Înregistrare Animale ;
  • Consilier, grad profesional superior în cadrul Biroului Autorizare, Înregistrare, TRACES și Gestiunea Activității de Import-Export;
  • Consilier, grad profesional superior în cadrul Compartimentului Comunicare, Registratură, Arhivă;
  • Consilier, grad profesional principal în cadrul Compartimentului Sănătate Animală – Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor.

 

Formular de înscriere la concurs

Model de adeverinţă pentru înscriere la concurs

 

Consilier, grad profesional superior în cadrul Biroului Identificare și Înregistrare Animale

Condiții de participare :

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 54 din Lgea nr.188/1999, privind Statutul Funcţionarilor Publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară.

-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de execuţie de consilier, grad profesional superior : minim 7 ani .

Atributiile prevazute in fisa postului:

 

ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.

 Regimul conflictului de interese

În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
  4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
  5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

             ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE

  1. Monitorizează, verifică şi răspunde de activităţile referitoare la înregistrarea exploataţiilor şi identificarea animalelor, remedierea eventualelor erori, potrivit legislaţiei în vigoare;
  2. Controlează respectarea procedurilor tehnice privind comercializarea mijloacelor oficiale de identificare de către furnizorii primari şi secundari;
  3. Emite, la cererea proprietarilor, paşapoartele pentru bovinele identificate şi înregistrate, şi eliberează paşapoartele emise către proprietarii bovinelor ;
  4. Verifică respectarea termenelor legale de identificare şi înregistrare a datelor în BND de către utilizatorii Sistemului Naţional de Identificare şi Înregistrare a Animalelor, conform actelor normative în vigoare;
  5. Controlează implementarea legislaţiei sanitare veterinare din domeniul înregistrării exploataţiilor şi identificării animalelor şi a procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A.;
  6. Inregistrează în registre speciale operatorii economici care intermediază comerţul cu animale vii;
  7. Verifică conformitatea datelor din BND cu cele din deconturile întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi privind acţiunile de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor şi stabileşte eşantionul de control, pe care îl comunică Serviciului Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală.
  8. Gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A, precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)
  9. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  10. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  11. Soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  12. Răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  13. Realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specific

 

Consilier, grad profesional superior în cadrul Biroului Autorizare, Înregistrare, TRACES și Gestiunea Activității de Import-Export;

Condiții de participare :

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 54 din Lgea nr.188/1999, privind Statutul Funcţionarilor Publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară.

-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de execuţie de consilier, grad profesional superior : minim 7 ani .

Atributiile prevazute in fisa postului:

 

ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.

 Regimul conflictului de interese

În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
  4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
  5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

             ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE

  1. verifică documentația depusă la D.S.V.S.A., pentru autorizarea/înregistrarea unităților/activităților supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranța alimentelor precum şi a mijloacelor de transport care necesita deţinerea unei autorizări/înregistrări şi stabileşte conformitatea sau neconformitatea acesteia, raportat la prevederile legale în vigoare;
  2. verifică şi întocmeşte nota de constatare/referatul de evaluare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, pentru acordarea autorizaţiei/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor sau, după caz, primeşte referatul de evaluare întocmit de personalul din Circumscripţiile Sanitar – Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale, întocmeşte şi supune aprobării autorizaţia/documentul de înregistrare pentru unităţile/activităţile respectiv mijloacele de transport care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi asigură eliberarea acestora către titular/solicitant, cu consemnarea în registrele proprii a datelor relevante;
  3. în cazul în care unităţile/activităţile respectiv mijloacele de transport nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, comunică solicitanţilor refuzul emiterii autorizaţiei/documentului de înregistrare;
  4. ţine evidenţa, urmăreşte şi răspunde de respectarea termenelor de soluţionare prevăzute de lege pentru soluţionarea solicitărilor de autorizare/înregistrare;
  5. verifică documentaţia înaintată pentru unităţile/mijloacele de transport care vor fi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, întocmeşte şi propune, spre aprobare, directorului executiv, notificarea referitoare la avizarea proiectului pentru amplasarea, proiectarea şi construirea unităţilor, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
  6. întocmeşte şi actualizează catagrafiei unităţilor autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi o transmite la A.N.S.V.S.A.;
  7. răspunde de întocmirea şi actualizarea bazelor de date cu privire la unităţile/activităţile autorizate/înregistrate, respectiv mijloacele de transport autorizate/înregistrate şi actualizează informațiile specifice de pe website-ul A.N.S.V.S.A.;
  8. comunică periodic modificările catagrafiei unităţilor/activităţilor autorizate/înregistrate, respectiv a mijloacelor de transport autorizate/înregistrate către structurile control oficial ale D.S.V.S.A..
  9. realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  10. creează, controlează şi gestionează pentru personalul din cadrul D.S.V.S.A., în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului, conturile de acces în sistemele informatice sanitare veterinare ale D.S.V.S.A., fără a se limita la acestea, din S.N.I.I.A., LIMS, S.R.A.A.F., INTRANET, TRACES
  11. stabileşte în funcţie de domeniul specific de activitate al fiecărei structuri din cadrul D.S.V.S.A., nivelul de acces la informaţiile şi sistemul informatic pentru fiecare cont de utilizator în funcţie de atribuţiile înscrise în fişa postului;
  12. analizează datele înregistrate şi actualizarea acestora în sistemul informatic şi bazele de date ale A.N.S.V.S.A., conform prevederilor legale, stabileşte calitatea datelor analizate şi întocmeşte rapoarte statistice pentru structurile de specialitate în vederea utilizării lor pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice domeniului de competenţă.;
  13. actualizează informaţiile cuprinse în pagina de Internet a D.S.V.S.A.
  14. difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
  15. identifică nevoile de instruire şi face propuneri privind instruirea personalului şi/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
  16. monitorizează activităţile de comerţ intracomunitar, importul şi exportul de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hrană pentru animale, produse medicinale veterinare, produse alimentare şi SNCU pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. şi notifică directorul executiv adjunct pentru dispunerea controalelor ce se impun.
  17. primeşte situaţiile privind gestionarea SNCU de la Serviciul/Biroul Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală şi de la Biroul/Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală, centralizează şi răspunde de transmiterea către A.N.S.V.S.A. a rapoartelor specifice.
  18. organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile de comerţ intracomunitar, import şi export de produse alimentare, produse medicinale veterinare, animale vii, embrioni, ovule, material seminal, hranei pentru animale şi SNCU.
  19. gestionează şi distribuie medicilor veterinari oficiali certificatele pentru comerţul intracomunitar, importul, exportul şi pentru circulaţia pe teritoriul României a animalelor vii, embrionilor, ovulelor, materialului seminal, alimentelor, hranei pentru animale şi SNCU, în conformitate cu modelele aprobate/agreate de A.N.S.V.S.A.;
  20. asigură, în condiţiile legii, aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
  21. realizează activităţi de evaluare a unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, la solicitarea directorului executiv;
  22. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  23. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  24. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice

 

Consilier, grad profesional superior în cadrul Compartimentului Comunicare, Registratură, Arhivă;

Condiții de participare :

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 54 din Lgea nr.188/1999, privind Statutul Funcţionarilor Publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară.

-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de execuţie de consilier, grad profesional superior : minim 7 ani .

Atributiile prevazute in fisa postului:

 

ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.

 Regimul conflictului de interese

În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
  4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
  5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

             ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE

  1. primeste și înregistrează solicitările primite în conformitate cu legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public cu modificările și completările ulterioare ;
  2. primeste și înregistrează solicitările privind informațiile de interes public și le evaluează primar pentru a stabili dacă acestea sunt comunicate din oficiu,furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces la informații ;
  3. directionează solicitarile,în funcție de domeniul la care face referire,către structurile de specialitate din cadrul instituției,conform rezolutiei/repartizării directorului executiv ;
  4. transmite răspunsurile avizate de directorul executiv,primite din partea structurilor de specialitate din cadrul instituției către solicitant,cu respectarea termenelor de legislatia în vigoare ;
  5. intocmeste pe baza informatiilor primite de la celelalte structuri din cadrul DSVSA un raport anual privind accesul la informatiile de interes public si il transmite la ANSVSA.
  6. elaborează comunicate și informări de presă pe baza colaborării(scrise sau verbale) cu direcțiile de specialitate din cadrul DSVSA ,avand misiunea de a colecta date,de a le transpune în formă publicistică și de a le transmite mass-media,cu consultarea Serviciului comunicare și logistică documentară din cadrul ANSVSA ;
  7. asigură fluxul de comunicare al DSVSA,redactează materialele de presă,le supun spre aprobare conducerii și se asigura de transmiterea lor catre reprezentantii mass-media ,în timp util ;
  8. asigură relația cu mass-media ;
  9. asigură intermedierea legaturii de ordin tehnic privitoare la sistemele de intranet,e-mail,website și videoconferință ;
  10. după aprobarea prealabilă a conducerii,postează pe pagina web a instituției date și informații de interes public ;
  11. după aprobarea prealabilă a conducerii,postează pe pagina web a instituției rapoartele de activitate prevăzute de legea nr.544/2001 cu modificările și completările ulterioare,legea nr.52/2003 cu modificările și completările ulterioare și de către OG nr.27/2002 privind reglementarea activității de solutionare a petițiilor,cu modificările și completările ulterioare ;
  12. raspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituției sau ale ANSVSA precum și ale persoanelor fizice și juridice,privind domeniile de competență,conform legislației în vigoare ;
  13. solutionează petițiile primite în responsabilitatea în responsabilitatea sa și comunică raspunsurile catre biroul/Compartimentul Autorizare,Înregistrare,Traces și gestiunea activității de Import-Export,avănd în vedere respectarea termenului legal de raspuns catre petent,în conformitate cu prevederile legale ;
  14. răspunde de elaborarea și avizarea planurilor de masuri/acțiuni față de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne și externe a activităților specifice,precum si de realizarea acestora în termenele stabilite,în conformitate cu legislația specifică în vigoare ;
  15. realizează și alte activități dispuse de conducerea instituției,în baza legislației în vigoare,în limita competențelor specifice.
  16. respecta procedurile generale interne ale DSVSA Cluj privind circuitul general al documentelor si  procedura generala de arhivare electronica a documentelor ;
  1. respecta procedurile SEA din domeniul de activitate ;
  2. identifica riscurile din domeniul de activitate si le prezinta sefului SEA in vederea stabilirii unui plan de actiune pentru minimizarea acestora.
  3. respecta confidentialitatea datelor si informatiilor la care are acces , codul etic de conduita al functionarilor publici, nu se plaseaza in situatii de incompatibilitate sau conflict de interese asa cum sunt definite de lege ;

 

Consilier, grad profesional principal în cadrul Compartimentului Sănătate Animală – Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor.

 

Condiții de participare :

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 54 din Lgea nr.188/1999, privind Statutul Funcţionarilor Publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalent în domeniul fundamental ştiinţe biologice şi biomedicale, domeniul de licenţă- medicină veterinară, specializarea – medicină veterinară.

-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de execuţie de consilier, grad profesional superior : minim 5 ani .

Atributiile prevazute in fisa postului:

 

ÎNDATORIRI GENERALE ALE ANGAJAŢILOR D.S.V.S.A.

 Regimul conflictului de interese

În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
  4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
  5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

             ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI SPECIFICE

  1. efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol;
  2. respectă cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia europeană;
  3. utilizează metode standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare şi naţionale de referinţă şi întreprinde demersurile necesare pentru validarea, respectiv acreditarea metodelor folosite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  4. participă la testele de competenta organizate de laboratoarele naţionale/ europene de referinţă şi alte instituţii de profil;
  5. participă la investigaţii epidemiologice pentru obţinerea de informaţii suplimentare în vederea stabilirii diagnosticului, atunci când este cazul;
  6. răspunde de stabilirea necesarului şi a specificaţiilor tehnice privind echipamentele, reactivii, kit-urile, produsele biologice şi alte materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator, în cadrul programului de autocontrol şi pentru activitatea de strategie naţională în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi în acord cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor;
  7. participă, în condiţiile legii, la întocmirea proiectelor de norme sanitare veterinare şi instrucţiuni tehnice privind sănătatea animală ;
  8. întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate;
  9. participă, în condiţiile legii, la întocmirea de programe sanitare veterinare de supraveghere, emergentă, de risc, asanare a unor boli la animale şi a zoonozelor;
  10. participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
  11. efectuează analize pentru evaluarea stării de sănătate şi bunăstării animalelor şi pentru diagnosticul bolilor prin examene virusologice;
  12. efectueaza incercari pentru probele introduse in LIMS şi emite buletine de analiză generate de sistemul LIMS;
  13. eliberează buletinele de analiză în maxim 24 de ore de la obţinerea rezultatului;
  14. răspunde de aplicarea şi implementarea corectă a metodelor oficiale, recomandate de laboratoarele naţionale de referinţă;
  15. întreprinde toate demersurile necesare pentru transmiterea electronică a informaţiilor necesare prin sistemul informatic LIMS şi pentru transmiterea probelor către laboratoarele care efectuează analizele solicitate;
  16. răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, kituri, produse biologice şi alte substanţe, inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
  17. răspunde de comunicarea probelor de opinie suplimentară sau a probelor de referinţă către laboratoarele naţionale sau europene de referinţă, în cazul rezultatelor pozitive sau neconforme, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare;
  18. răspunde de îndeplinirea obligaţiilor aferente participării la testările de competenţă interlaboratoare, organizate de laboratoarele naţionale sau europene de referinţă;
  19. îşi desfăşoară activitatea analitică conform cerinţelor ISO 17025 pentru asigurarea calităţii;
  20. răspunde de raportarea activităţilor realizate către conducerea D.S.V.S.A., către A.N.S.V.S.A. şi către laboratoarele naţionale de referinţă, conform instrucţiunilor primite;
  21. în situaţia obţinerii de rezultate pozitive sau neconforme pentru analizele efectuate, notifică imediat D.S.V.S.A. pe teritoriul de competenţă al căruia au fost prelevate probele, prin mijloace de comunicare rapide (fax şi poştă electronică), în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
  22. asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale; potrivit legii răspunde şi controlează la toate locurile de muncă aplicarea cu stricteţe a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă în cadrul L.S.V.S.A.;
  23. răspunde de modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul L.S.V.S.A.;
  24. elaborează documentaţia de fundamentare privind necesitatea acreditării de noi metode şi o transmite institutelor veterinare, după aprobarea de către directorul executiv;
  25. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  26. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  27. supravegheaza igienizarea spatiilor si echipamentelor de lucru utilizate
  28. supravegheaza indepartarea deseurilor cu potential risc biologic , rezultate in urma efectuarii incercarilor, cu respectarea obligatorie a fluxului stabilit prin proceduri , cu respectarea sistemului calitatii
  29. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice;
  30. verifica modul de afluire al probelor, in vederea desfasurarii activitatii de diagnostic din laborator
  31. participă la examinarea personalului din subordine prevăzute prin Programul Anual de Instruire conform sistemului calitatii
  32. imbunatateste continuu activitatea derulata, si face propuneri in acest sens catre Seful de compartiment/birou, conducerea institutiei;
  33. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice;

 

Bibliografia pentru concurs:

 

  1. ORDIN nr. 35 din 30 martie 2016 privind aprobarea <LLNK 12016 0110FB21 0 21>Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a <LLNK 12016     0110FB31   0 21>Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, cu modificările șiu completările ulterioare.
  2. HOTĂRÂRE nr. 1.214 din 7 octombrie 2009 privind metodologia pentru stabilirea şi plata despăgubirilor ce se cuvin proprietarilor de animale tăiate, ucise sau altfel afectate în vederea lichidării rapide a focarelor de boli transmisibile ale animalelor.
  3. ORDIN nr. 16 din 16 martie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor/centrelor de colectare/exploataţiilor de origine şi a mijloacelor de transport din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, a unităţilor implicate în depozitarea şi neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a produselor procesate.
  4. ORDIN nr. 55 din 14 iunie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind condiţiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor.
  5. ORDIN nr. 61 din 13 martie 2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sănătate a animalelor ce afectează comerţul intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine.
  6. 6. ORDIN nr. 57 din 24 iunie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală.
  7. ORDIN nr. 111 din 16 decembrie 2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală .
  8. ORDIN nr. 20 din 5 martie 2018 pentru aprobarea <LLNK 12018 0110FB11 0 26>Normei sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de suine .
  9. REGULAMENTUL (CE) NR. 1069/2009 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1774/2002 (Regulament privind subprodusele de origine animală).
  10. Decizia de punere în aplicare nr. 709/2014 privind măsurile zoosanitare de combatere a pestei porcine africane în anumite state membre .
  11. REGULAMENTUL (CE) NR. 852/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare .
  12. REGULAMENTUL (CE) NR. 853/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 29 aprilie 2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală.
  13. REGULAMENTUL (CE) nr. 1/2005 AL CONSILIULUI din 22 decembrie 2004 privind protecţia animalelor în timpul transportului şi al operaţiunilor conexe şi de modificare a Directivelor 64/432/CEE şi 93/119/CE şi a Regulamentului (CE) nr. 1255/97
  14. Ordinul președintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 49/04.05.2018 pentru aprobarea structurii organizatorice cadru și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor județene, respectiv municipiului București, cu modificările și completările ulterioare,
  15. LEGE nr. 188 din 8 decembrie 1999 (*republicată*) privind Statutul funcţionarilor publici*).
  1. 16. LEGE nr. 7 din 18 februarie 2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici .
  2. CONSTITUȚIA ROMÂNIEI din 21 noiembrie 1991 (*republicată*) .

 

Concursul se organizează la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Cluj, str. Piața Măraști, nr. 1, în data de  24 iunie 2019, ora 1000( proba scrisă).

Interviul se susţine  în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 23.05.2019 – 11.06.2019, la Compartimentul Juridic și Resurse Umane din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Cluj și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente :

a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Copiile de pe acte se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Relații suplimentare se pot obține la Compartimentul Juridic și Resurse Umane din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Cluj.

Persoana de contact OPREA Monica – consilier, telefon 0264 447997- int.248 și adresa de e-mail office-cluj@ansvsa.ro sau la sediul iunstituției din Cluj Napoca, str. Piața Mărăști, nr.1, jutețul Cluj.

  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Dr. Ioan OLELEU